De eerste dag waarop Qbuzz in Groningen en Drenthe reed, is vrijwel vlekkeloos verlopen. Alleen in Gieten ontstond wat onduidelijkheid vanwege het verplaatsen van het overstappunt van de Brink naar de Oelenboom.
Qbuzz zegt blij te zijn met de gang van zaken op de eerste dag. Er zijn geen klachten bij het bedrijf binnengekomen. Ook het OV-bureau Groningen Drenthe, opdrachtgever van het Groninger en Drentse busvervoer, ontving geen verontruste telefoontjes.
Men ziet de maandagspits positief tegemoet. Maandagmorgen reden vrijwel alle bussen op tijd en werkte reisinformatie ook al beter.
Voor busboekjes moet de klant nog even geduld hebben, deze komen waarschijnlijk aan het einde van deze maand. Tot die tijd zijn er lijnfolders beschikbaar van zowel de stadsdienst Groningen als de streekdiensten.
tot mijn schrik is het buskaartje van het transferium Haren naar Groningen met 50% verhoogd! Ik vind dat schandalig.
Als volgens u alles soepel verloopt bent u nog niet met lijn 9 vanaf euvelgunnerweg 13 CVA gekomen!!! Een grote drama!!!!!!