De nieuwe dienstregeling wordt traditioneel op zondag ingevoerd om de eerste kinderfouten eruit te halen, maar de echte testcase is pas maandag. Ook dit jaar komen er weer veel negatieve reacties binnen over de nieuwe dienstregeling. Op Twitter worden veel negatieve tweets geplaatst, vooral van scholieren en studenten.

Met name de nieuwe vertrektijden en verhoogde tarieven van de Eurokaartjes worden slecht ontvangen. Daarbij moet Qbuzz het vaak ontgelden, alhoewel de opdrachtgever van het busvervoer, het OV-bureau achter de routewijzigingen en tariefverhogingen zit.

Positief is dat de redactie van deze site constateerde dat aan het begin van de middagspits de bussen op lijn 15 in Groningen, van Zernike naar het Centraal Station minder vol zitten dan anders. In alle passerende bussen was nog zitplaats over. De dienstregeling op die lijn is met het invoeren van de nieuwe dienstregeling uitgebreid tot twaalf bussen per uur. Daarnaast kunnen reizigers vanaf het Zerniketerrein richting het Westerkwartier of Friesland ook gebruikmaken van de directe buslijn 617 naar het transferium bij Hoogkerk. Daar kunnen zij dan overstappen voor de verdere reis. De dienstregeling van lijn 617 is eveneens uitgebreid.

Landelijk komen er veel klachten binnen over bussen en treinen die niet meer op elkaar aansluiten. In de Bollenstreek heeft Arriva het busvervoer overgenomen, daar komen veel klachten vandaan over bushaltes met verkeerde haltetijden.

OV Nieuws uit Groningen vraagt haar bezoekers om hun ervaringen met de nieuwe dienstregeling met ons te delen. Dit kan via het mailadres ovnieuwsuitgroningen@gmail.com of via Twitter, @ovnewsgroningen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *