Het OV-consumentenplatform Drenthe en reizigersvereniging ROVER zien de hubtaxi het liefst verdwijnen. Volgens RTV Drenthe vinden de organisaties dat het systeem niet optimaal werkt.

De hubtaxi werd vorig jaar ingevoerd als onderdeel van het Publiek Vervoer. De taxi is de opvolger van de verdwenen LijnBelBus op rustige verbindingen. De kwaliteit van de taxi’s en het personeel is wel goed, vinden reizigersorganisaties, maar de hubtaxi is voor veel klanten niet te vinden.

Het grootste kritiekpunt is dat reizen met de hubtaxi niet wordt meegenomen in reisadviezen bij 9292. Ook de de OV-knooppunten is geen informatie aanwezig. Reizigers zijn aangewezen op de website van Publiek Vervoer, waar zes telefoonnummers van de verschillende taxibedrijven in de regio vermeld staan. Andere kritiek luidt dat de prijs van de hubtaxi te hoog is. In de taxi geldt niet het reguliere OV-tarief.

Volgens RTV Drenthe vindt het OV-bureau dat het systeem goed functioneert. Het bureau benadrukt bij de regionale omroep dat de hubtaxi een ander product is dan het normale OV, omdat de taxi passagiers bij huis op kan halen en afzetten.

Eind dit jaar, met het ingaan van de nieuwe concessie, wordt er een app van Qbuzz geïntroduceerd, waarin meer aandacht komt voor de hubtaxi.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *