Vele Groningers weten niet beter dan dat het mogelijk is. In het monumentale stationsgebouw kun je je treinkaartje kopen bij een bemand loket. Die mogelijkheid gaat verdwijnen, want de NS wil een aantal van haar loketten, waaronder die in Groningen, sluiten.

De NS ziet dat steeds meer reizigers hun kaartjes online of bij de kaartautomaat kopen. De vervoerder hoopt haar personeel efficiënter in te zetten.

De service verdwijnt niet, want de NS gaat met vier nieuwe serviceniveaus werken. In Groningen komt de Samen Service. Daarbij zijn er servicemedewerkers aanwezig op het station, die kunnen helpen met het bedienen van de kaartautomaat en vragen van reizigers. Ook komt er hulp op afstand via de telefoon en een servicezuil.

NS legt de plannen op dit moment voor advies voor aan de ondernemingsraad en de reizigersorganisaties. De verwachting is dat de adviestrajecten in het voorjaar 2021 afgerond zijn. Het is niet bekend hoeveel banen er verdwijnen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *